Handelsbetingelser

Købsbetingelserne gælder for forbrugerens køb af varer på www.smartasaker.dk. Siden ejes og drives af:

SmartaSaker i Stockholm AB
Organisationsnummer SE556702561301
Sankt Eriksplan 11
11320 Stockholm
Sverige

Kontaktoplysninger:
Tlf.: 89 87 29 52
E-mail: kundeservice@smartasaker.dk


Bestilling
Ifølge forbrugeraftaleloven vil der være indgået en bindende aftale, når du har afgivet din ordre, dvs. når du har trykket på ”Køb”- eller ”Bestil”-knappen. At aftalen er bindende, betyder som udgangspunkt at Smartasaker, som virksomhed har pligt til at levere ordren til den aftalte pris, ved bestilling af ordren.

Hvis en aftale har forkert indhold – f.eks. fordi prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer kan Smartasaker blive frigjort fra aftalen, hvis de kan bevise, at du burde have indset, at der er tale om en fejl (og derved har handlet i ond tro).

Smartasaker, forbeholder sig derfor retten til at kunne annullere en aftale, efter den er indgået, pga. trykfejl, forkerte prisoplysninger eller at varen er udsolgt mv.


Betaling
Vi benytter Klarna som betalingsudbyder for alle betalinger, der indeholder følgende betalingsmetoder:

- Betal nu (kortbetaling og Klarna Direkte)
- MobilePay
- Betal senere (faktura)
- PayPal
- Opdel betaling (afbetaling over 6, 12 eller 24 måneder samt fleksibel løbetid)

Læs mere om Klarna og deres vilkår her: https://www.klarna.com/dk/vilkar/

Vi trækker først betalingen, når dine varer er afsendt. Hvis der er valgt ”Betal senere” med Klarna, sendes en faktura til dig. efter varerne er afsendt.

Alle priser er angivet i DKK og er inkl. moms. En ordrebekræftelse bliver sendt til din e-mail straks efter, at ordren er placeret hos os.


Levering
Vi tilbyder levering af vores varer til adresser i Danmark. Vi leverer ikke til Grønland eller Færøerne.

Hvis varen er på lager, leveres denne mellem 1-3 arbejdsdage efter afsendelse, og ordre afsendes hurtigst muligt og oftest inden for 24 timer efter afgivelse af ordren. Der skal dog tages forbehold for travle perioder, hvor vi ikke kan garantere at kunne overholde dette. Hvis en vare har en længere leveringstid, vil der fremgå en estimeret leveringstid under den pågældende vare.

Vi bruger Schenker/GLS, Postnord og Budbee som vores leverandør af vores varer. Alle ordrer kan bestilles med hjemmelevering fra Budbee og ellers til det nærmeste DHL Pickup Point, hvor du kan afhente ordren.

Fragten koster fra 36 kr., og på ordrer over 499 kr. opnås der gratis fragt.

Du vil modtage information og opdateringer om leveringen af din ordre samt, når den er afsendt, hvor du kan følge den via trackinglinket.


Retur og fortrydelseret
Hos Smartasaker har vi en fortrydelsesret på 60 dage, fra den dag du modtager din ordre. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet for nogle eller alle varer.

Fortrydelsesretten udløber 60 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt, får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du har den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, en weekend, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.


Undtagelse af fortrydelsesretten
Fortrydelsesretten bortfalder ved varer, der er fremstillet efter dine specifikationer og ønsker, eller har fået et tydeligt personligt præg.

Ligeledes vil varer som af hygiejniske og sundhedsmæssige grunde ikke kan sælges igen, få afvist en returnering. Det er for eksempel varer som; men ikke begrænset til, in-ear hovedtelefoner, næsefiltre, toiletbørste og andre hygiejneprodukter.


Sådan fortryder du dit køb
Du fortryder dit køb ved at give os klar besked om, at du ønsker at fortryde. Da vi ikke har en fortrydelsesformular, bedes du sende os en mail med følgende oplysninger:

- Ordrenummer
- Navn

Du må også meget gerne vedlægge et udfyldt eksemplar af vores standard fortrydelsesformular, men dette er ikke et krav.

Det er ikke at betragte som brug af fortrydelsesret, ikke at afhente en levering. Hvis en pakke ikke afhentes, vil du blive modregnet 200 DKK ved returhåndtering.


Returnering af varen og returomkostninger
Når din returnering er godkendt, vil vi sende dig en returlabel på mail, som skal printes ud. Du bedes herefter sætte din returlabel på pakken og sende den uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt til os, at du ønsker at fortryde dit køb.

For returpakker er omkostningen for at benytte labelen 79 
DKK inkl. moms for returnering og håndtering. Returomkostningen vil blive fratrukket din tilbagebetaling. Returbehandling tager typisk op til 7 hverdage.

Der er ikke mulighed for ombytning ved returnering. Du vil blive refunderet for det beløb, der er sendt retur og kan selv gå ind og placere en ny ordre, hvis du ønsker dette.

Returnering skal ske til vores returadresse:

Smartasaker
Sankt Eriksplan 11
113 20 Stockholm
Sverige


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. Hvis du har en konto hos Klarna, vil du få besked direkte i appen. Behandlingstiden her er yderligere 5 dage, fra at den er registreret hos Smartasakers lager.


Varens stand ved returnering og emballage
Du hæfter kun for evt. forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du bedes så vidt det er muligt at returnere varen i originalemballagen. Emballagen må gerne åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan dette udgøre en værdiforringelse, som du kan risikere at hæfte for, når vi modtager den retur.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor kvittering for indlevering samt evt. track and trace nummer.


Reklamation – hvis der er noget galt med varen
Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er f.eks. en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slidtage, eller skader du selv har påført varen, ikke anset som en mangel.

Hvis varen har en mangel, bedes du reklamere rettidigt, og Smartasaker vil herefter kigge på den enkelte reklamationssag og beslutte, hvad der er den bedste løsning. Hvis ikke er det muligt at få din vare ombyttet eller repareret, vil den bedste alternative løsning blive tilbudt til dig.

Hvis der er tale om transportskader beder vi dig venligst anmelde skaden til distributøren med det samme og samtidig orientere os. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid.

Vi henviser til at du altid kontakter os på kundeservice@smartasaker.dk inden evt. returnering af varen. Vi beder dig oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet omhandler samt at sende billeder, der understøtter dette.


Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særligt relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klager indgives på: https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@smartasaker.dk


Log ind
Vælg land